Sunday 17 October 2010

Climate Change & Astrology (ကမာၻ႔ရာသီဥတုႏွင့္ ေဗဒင္ပညာ)

ရာသီဥတုေျပာင္းလဲျခင္း (Climate Change) ႏွင့္ ေဗဒင္ပညာ (Astrology) ဆက္စပ္မွဳအေပၚ သံတမန္ တစ္ဦး၏အျမင္

(ဤေဆာင္းပါးသည္- MOTAA အသင္းတြင္- ေစတနာ အေလွ်ာက္ ၀င္ေရာက္ကူညီ အၾကံေပးေနေသာ ဆရာဦးရဲျမင့္၏ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာဦးရဲျမင့္ အေနျဖင့္- ဘ၀ တစ္တက္သာ တြင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ ကမာၻႏွင္ ့ဆိုင္ရာ နကၡတ္ ေဗဒင္ ေလာကတြင္ ႏွံ႔စပ္က်ယ္ျပန္႔ခဲ့ေသာ ဗဟုသုတ မ်ားမွာ ျမန္မာ မ်ားအတြက္သာ မက- လူသားမ်ားအတြက္ ပါ လြန္စြာ အက်ိဳး႐ိွႏိုင္ေသာ အေၾကာင္း အရာမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ဆရာဦးရဲျမင့္အား- ဤေဆာင္းပါးမ်ားကို စဥ္ဆက္ မျပတ္ေရးသားေပးႏိုင္ပါရန္ လည္း - အားလံုးကိုယ္စား ကၽြန္ေတာ္ ႏ်ဴမာန္မွ ေလးစားစြာ ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။ - ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား))



 ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲျခင္း ကိစၥသည္ ယေန႔ ကမာၻ႔ ႏိုင္ငံေရး ေလာကႏွင့္ သံတမန္ေလာကတြင္ ထိပ္တန္း ေရာက္ေနသည့္ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုစရာ ဘာသာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ ေနရာယူထားသည္ကို သိရွိၾကမည္ ထင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ရာသီဥတု ေဗဒဘာသာရပ္ကို အထူးေလ့လာေနသူမ်ားမွာ သိပံၸ ပညာရွင္မ်ား (scientists) သာျဖစ္ ၾကၿပီး သံတမန္မ်ားက ၄င္းတို႔၏ ေလ့လာသုေတသန စာတမ္းမ်ားကို အားကိုး တႀကီး ဖတ္ရွဳ ၾကကာ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာပိုင္မ်ားကို ႏိုင္ငံေရး ရွဳေထာင့္မွ ႏိုင္ငံ့အက်ဳိး၊ အမ်ဳိးသားေရး အက်ဳိးတို႔ ကိုၾကည့္ၿပီး ထပ္ဆင့္ျပန္လည္ ရွင္းလင္း တင္ျပရေလ့ ရွိပါသည္။ ႏိုင္ငံ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ အဖြဲ.အစည္းမ်ားမွ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို စြဲကိုင္ၿပီး သံတမန္မ်ားက ေရွ.တန္း ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ မိမိ တို႔အလိုရွိရာ ႏိုင္ငံ့အက်ဳိး အမ်ဳိးသားေရး ပံုစံႏွင့္ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ရရွိေရးအတြက္ ရွင္းလင္းၾက၊ ျငင္းခံုၾက လုပ္ ၾကရသည္။ ဤကား သံတမန္တိုင္း ၏အဓိကလုပ္ငန္း တာ၀န္ႀကီးလည္းျဖစ္သည္။

    ထိပ္တန္းမ်က္ႏွာစာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားမွာ သံတမန္တို႔ အဓိကက်က္စားရာ ကုလသမဂၢ အဖြဲ.အစည္း ေဆြးေႏြးပြဲ မ်ားတြင္ ျဖစ္သည္။ ထို သံတမန္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား အၾကား ေဗဒင္ပညာရပ္ အေၾကာင္း ပါ၀င္လာမည္ကို မည္သည့္ သံတမန္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ထင္မွတ္မထားခဲ့ပါ။ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲျခင္း ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ ႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ စြမ္းအင္သိပၸံ ပညာရွင္မ်ားပါ၀င္ေသာ Japan Society of Energy and Resources- JSER က ကုလသမဂၢ The Intergovernmental Panel on Climate Change- IPCC သို႔တင္သြင္းသည့္ အစီရင္ခံစာတြင္ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲရျခင္း အေၾကာင္းခံ တရားမ်ားတြင္ လူသားမ်ား တီထြင္ ခဲ့သည့္ စက္ရံုမ်ားမွ ထုတ္လႊင့္ေသာ မွန္လံုအိမ္ ဓါတ္ေငြ.မ်ား ေၾကာင့္ ဟူေသာအခ်က္ အလက္ ထက္- ေရွးေဟာင္း အလယ္ေခတ္ ေဗဒင္ပညာရပ္မ်ားတြင္ေဖာ္ျပထားရွိသကဲ့သို႔ သဘာ၀ သံသရာ လည္မွဳမ်ား (natural cycles) ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ဇန္န၀ါရီလ အတြင္းက သံုးသပ္ တင္ျပခဲ့ ၾကပါသည္။ အဆိုပါအေၾကာင္းအရာ မူရင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို    http://www.theregister.co.uk/2009/02/25/jstor_climate_report_translation/ သြားေရာက္ ေလ့လာဖတ္ရွဳ ႏိုင္ပါသည္။
 ဂ်ပန္သိပၸံ ပညာရွင္မ်ားက လက္ရွိ ကုလသမဂၢသို႔ အေနာက္ႏိုင္ငံ မ်ားက တင္သြင္း ခဲ့ၾကသည့္ အစီရင္ခံ စာတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲျခင္းဆိုင္ရာ ကြန္ျပဴတာ အခ်က္အလက္ ပံုစံမ်ားကို ေရွး ေဟာင္း ေဗဒင္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားျဖင့္ ႏွဳိင္းယွဥ္ ရွင္းလင္းခဲ့သည္။ ထိုမူရင္း ရွင္းလင္းခ်က္မ်ားမွာ နားလည္ရန္ ခက္ခဲၿပီး သာမန္ စာဖတ္သူတစ္ဦးအတြက္ ရွဳပ္ေထြးလွသျဖင့္ ဤေနရာတြင္ climate change ၏ အေၿခခံသေဘာတရားမ်ားႏွင့္ စာေရးသူ၏ ယူဆခ်က္မ်ားကိုသာ ဆက္လက္ တင္ျပသြားပါမည္။
 ကနဦးရွင္းၿပ လိုသည္မွာ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲ ျခင္းတြင္ လူသားမ်ား လုပ္ေဆာင္မွဳမ်ား ေၾကာင့္ ကမာၻႀကီး ပူေႏြးလာျခင္း (Anthropogenic Global Warming-AGW) ဟူေသာ အယူအဆကို လက္ကိုင္ ထားကာ စက္မွဳ ဖြံ.ၿဖိဳး တိုးတက္ေသာႏိုင္ငံမ်ား၊ ဖြံ.ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အထိန္းအခ်ဳပ္ မရွိပဲ သစ္ေတာမ်ား ခုတ္ထြင္မွဳ၊ စက္ရံုမ်ားမွ ထြက္ရွိေသာ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ ဓါတ္ေငြ႕မ်ား ႏွင့္ ေလေအးစက္ႏွင့္ ေရခဲေသတၱာသံုး ကာဗြန္ဖလိုရိုဒ္ မ်ားေၾကာင့္ ေလထုလႊာ အေပၚရွိ အိုဇုန္းအလႊာ ေပါက္မွဳမ်ား ျဖစ္ရသည္။ ထိုထို႔ ေသာ အေၾကာင္း မ်ားေၾကာင့္ ကမာၻႀကီး ပူေႏြးလာသည္။
 ယင္းသို႔ျဖင့္ ဖန္လံုအိမ္ဓါတ္ေငြ႕ ေလွ်ာ့ခ်ေရး အတြက္ကမာၻ႕ ႏိုင္ငံ အသီးသီးက ဘက္ေပါင္းစံုမွ ၀ိုင္း၀န္း ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကရာ၊ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ က်ဳိတိုၿမိဳ.တြင္  က်ဳိတို သေဘာတူညီခ်က္ (Kyoto Protocol) ျပဌာန္း ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုသေဘာတူညီခ်က္အရ ဖြံ.ၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံ (၂၆) ႏိုင္ငံႏွင့္ စီးပြားေရးအသြင္ ကူးေၿပာင္းဆဲ (၁၃) ႏိုင္ငံတို႔ ၁၉၉၀ ၿပည့္ႏွစ္မွ စတင္လ်က္ ၄င္းတို႔ထုတ္လႊတ္ခဲ့သည့္ မွန္လံုအိမ္ဓါတ္ေငြ. ပမာဏ၏ ၅.၂% ကို သတ္မွတ္ကာလ ၂၀၀၈ မွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ေလွ်ာ့ခ်ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
 ယခုအခါ ကမာၻ႕အပူခ်ိန္သည္ (၁.၇) ဒီဂရီ စင္တီဂရိတ္ ခန္႔ ပိုမိုပူေႏြးလာ ေနသည္ဟု ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ ထားၾကသည္။ ကမာၻ ႀကီးပူေႏြးလာမွဳေၾကာင့္ ကမာၻ႕ ရာသီဥတုလည္းေျပာင္းလဲလာသည္။ ေျပာင္းလဲမွဳ ျပင္းထန္ လာေသာအခါ ရာသီဥတု ေဖါက္ျပန္ျခင္းႏွင့္ ႀကံဳဆံုရေတာ့သည္။ ၂၆-၁၂-၂၀၀၄ ရက္ေန႔က ႀကံဳေတြ႕ ခဲ့ရေသာ အင္ဒိုနီးရွားက စတင္သည့္ ဆူနာမီငလ်င္၊ ၄-၅-၂၀၀၈ ရက္ေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ နာဂစ္ ဆိုင္ကလုန္းႏွင့္ ၁၂-၅-၂၀၀၈ တြင္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕လိုက္ရသည့္ တရုတ္ႏိုင္ငံ စီခၽြမ္ေျမငလ်င္ မ်ားသည္ မၾကာ ေသးမီကာလ ကပင္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ၾကသည့္ ႀကီးမားေသာ သဘာ၀ ေဘးအႏၱရာယ္ ကပ္ဆိုးႀကီးမ်ား အျဖစ္အမွတ္ ထင္ထင္သတိရေနၾက ဦးမည္ထင္ပါသည္။ ထိုျဖစ္ရပ္ႀကီး မ်ားသည္ ကမာၻ႕ေရရွည္ ထိန္းသိမ္း ထားႏိုင္ေသာ ဖြံ.ၿဖိဳး မွဳ (sustainable development) ကို စိန္ေခၚ သကဲ့သို႔ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထိုစိန္ေခၚမွဳ (challenges) သည္ ရာသီဥတု ေဖါက္ျပန္ ေျပာင္းလဲမွဳ ျပႆနာ၊ လူဦးေရ ျပႆနာ၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမွ ဳျပႆနာ၊ ဆင္းရဲမြဲေတမွဳ၊ အစာေရ စာရွားပါးမွဳႏွင့္ အဟာရခ်ဳိ.ယြင္းမွဳ၊ ေရာဂါ အသစ္အဆန္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာမွဳ စသည္ တို႔ကို ေတြ႕ဆံု ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းေရးျဖစ္သည္ဟု အနက္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုလာခဲ့သည္။
 ထိုအေျခအေနမ်ားက ကမာၻပ်က္ကိန္း(သို႔) ကာလပ်က္ကိန္း (Apocalypse) ဘာသာတရား အယူ အဆ တို႔ျဖင့္ လႊမ္းမိုးေသာ ေဟာကိန္း မ်ားလည္း ျပန္လည္ ေခတ္စားလာခဲ့ၾကသည္။ ကပ္ေဘးႀကီးမ်ား (Catastrophes) မ်ားအေၾကာင္း ကိုလည္း ပိုမိုစိတ္၀င္စားလာၾကသည္။ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၌ ကပ္ႀကီး (၄) ပါးကို ျမင္းစီးသူရဲ ေလးေယာက္ အျဖစ္ ေဖာ္ညႊန္းခဲ့ၾကသည္။ ထိုျမင္းစီး သူရဲမ်ားသည္ မတူညီေသာ ဦးတည္ခ်က္၊ ကာလ၊ အခ်ိန္အမ်ဳိးမ်ဳိး တို႔ကို သြားေရာက္ ခဲ့ၾကသည္။ ျမင္းစီးသူရဲမ်ား အျဖစ္ ေဖာ္ညႊန္းခဲ့ေသာ ကပ္ႀကီး (၄) ပါး မွာ သဘာ၀ ေဘးအႏၱရာယ္၊ စစ္ပြဲႀကီးမ်ား၊ စီးပြားေရး ပ်က္စီးျခင္းႏွင့္ ေရာဂါေဘးဆိုးႀကီး တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ (၂၁) ရာစုႏွစ္ တြင္မူ   ပညာရွင္တို႔က ကပ္ႀကီး (၄) ပါးသာမက အၾကမ္းဖက္၀ါဒ၊ ႏ်ဳကလီးယား၊ သိပၸံ နယ္လြန္ျဖစ္ရပ္ မ်ား၊ ပင္လယ သမုဒၵရာမ်ား ပ်က္စီးျခင္း၊ ရာသီဥတုမ်ား ေဖါက္ျပန္ျခင္ းစေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း လ်က္ ကပ္ႀကီး (၁၂)ပါး ထိရွိသည္ ဟူေသာ တင္ျပေရးသားခ်က္ မ်ားကိုလည္း ဖတ္ရွဳလာရသည္။ ၂၀၁၂ ကမာၻ ပ်က္ကိန္းကဲ့သို႔ေသာ ႀကိဳတင္ ေဟာကိန္းမ်ားလည္း ေပၚထြက္ လာခဲ့သည္။ (ထိုအယူအဆမ်ား အေပၚ သိပၼံနည္း က်၊ စနစ္တက် ေတြးေခၚတတ္ရန္ အေထာက္ အထားမ်ားျဖင့္ ရွင္းလင္း ေရးသားထားေသာ ဆရာႏ်ဳမာန္ ၏ သဘာ၀က်က် ယုတၱိရွိရွိ ယူဆခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုပခန္း ၏ႀကိဳးစား အားထုတ္ ေဖာ္က်ဳးထားခ်က္မ်ားကို     http://astro.technohalo.com/  ႏွင့္ ကမာၻပ်က္ကိန္း(သို႔) ကာလပ်က္ကိန္း (Apocalypse) အေၾကာင္းအရာ အေသးစိတ္ ေနာက္ခံ အခ်က္အလက္မ်ားကို အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္အတြင္းက်က်ေရးသားထားေသာ  Chris Nelson ၏ http://www.abhota.info/end1.htm  websites မ်ားတြင္ သြားေရာက္ေလ့လာဖတ္ရွဳရန္ တိုက္တြန္း အႀကံၿပဳ အပ္ပါသည္။)
 ကပ္ေဘးမ်ားဆိုက္ေရာက္ျခင္းကို ယခုေခတ္အေတြးအေခၚၿဖင့္ (၂၁) ရာစုႏွစ္၀က္ တြင္ျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ေသာ ေခ်ာက္ႀကီးမ်ား (Midcentury Canyon) တို႔အျဖစ္ တင္စားရွဳျမင္ ၾကသည္။ ဤအခ်က္ကို သံတမန္ ေလာက တြင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကား လူသိမ်ားေသာ စာအုပ ္တစ္အုပ္ ျဖစ္သည့္ စာေရးဆရာ JAMES MARTIN ၏ The Meaning of the 21st Century စာအုပ္တြင္ေရးသားထားပါသည္။  အင္တာနက္တြင္မူအႏွစ္ခ်ဳပ္ ေကာက္ႏွဳတ္ ေဖာ္ျပထားေသာ    http://www.jamesmartin.com/  website တြင္ ေလ့လာဖတ္ရွဳ ႏိုင္ပါသည္။
 အထက္တြင္ ေဆြးေႏြး းခဲ့သည့္ အတိုင္း ကပ္ေဘး တြင္လည္း လူသားတို႔က ဖန္တီးေသာ ကပ္ေဘး ႏွင့္ သဘာ၀ အေလ်ာက္ျဖစ္ပြားသည့္ ကပ္ေဘးဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိး ႏွစ္စား ရွိျပန္ရာ လူကဖန္တီးေသာ ကပ္ေဘးကို ႀကိဳတင္ တားဆီးကာကြယ္ရန္ ေရွာင္ရွားရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ရွိေသာ္လည္း၊ ရာသီဥတု ေဖါက္ျပန္ျခင္း မ်ဳိးကဲ့သို႔ေသာ သဘာ၀ က ဖန္တီးသည့္ ကပ္ေဘး၏ အေၾကာင္းတရားကို ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ရန္ အလြန္ ခက္ခဲ လွေပသည္။ မေမွ်ာ္လင့္ ေသာျဖစ္ရပ္ႀကီးမ်ား ရိုက္ခတ္ျခင္း ကို ပညာရွင္မ်ားက Era of Black Swans ဟုေခၚေ၀ၚ ထားသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ျဖစ္ရပ္ႀကီးမ်ား (၂၁) ရာစုႏွစ္အတြင္း အလြန္ ႀကီးမား ေသာေျပာင္းလဲမွဳႀကီးမ်ား အျဖစ္ ရင္ဆိုင္ ေတြ႕ႀကံဳရ လိမ့္မည္ဟု ဆိုသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ဗုဒၵဘာသာ အယူအဆအရမူ သတၱႏၲရကပ္၊ ေရာဂႏၲရ ကပ္ႏွင့္ ဒုဗၺိကႏၱရ ကပ္ဟူ၍ ကပ္ႀကီး သံုးပါးရွိသည္။ သို႔အတြက္ ဘာသာေရး အယူအဆမ်ားႏွင့္ ေခတ္ေပၚ ေတြးေခၚမွဳမ်ား ေပါင္းစည္း လာသည္ကိုေတြ႕ျမင္ရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္  “ေရာသမေမႊ” ဆိုေသာ ေပါင္းစည္း ျခင္းမ်ဳိး လက္ေတြ႕နယ္ပယ္ တြင္ေပၚထြန္းလာသည္။ အတိတ္ နိမိတ္တို႔လည္း ထြက္လာသည္။ စာေရးသူ ယူဆခ်က္ကို တင္ျပ ရပါလ်င္ သမိုင္းရွည္ၾကာစြာ ရွိခဲ့သည့္ ေဗဒင္ပညာ (Astrology) ကို ပစ္ပယ္ ထားၿပီး ေခတ္သစ္ အယူ၀ါဒမ်ားသက္သက္ ျဖင့္ စဥ္းစား လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္သည့္ နည္းလမ္းထက္ ရာသီဥတု ေဖါက္ၿပန္ေၿပာင္းလဲမွဳ အေၾကာင္းအရာ ကိုလည္း လူသားအားလံုးအက်ဳိးအတြက္ စြမ္းအင္ျပႆနာ (Energy Problem) ႏွင့္တြဲစပ္ေလ့လာသကဲ့သို႔ ေဗဒင္ပညာျဖင့္ တြဲစပ္ ေလ့လာျခင္းမွာ သဘာ၀က်သည္ ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေဗဒင္ပညာ ရပ္တြင္ Mundane Astrology ေခၚ  ကပၼေ၀ဒဂ္ သံဟိတ အေဟာ ဘာသာရပ္တြင္ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံမ်ား၊ အွုပ္ခ်ဳပ္ မွဳမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး အေၿခအေနမ်ား၊ ကပ္ေဘး အႏၱရာယ္ႀကီးမ်ား အေၾကာင္းကို ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ ေလ့လာသည့္ က်ယ္၀န္းေသာနကၡတၱၻ ဘာသာရပ္ခြဲ တစ္ခုရွိၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ ျပင္ အေမရိကန္ ဒႆနပညာရွင္ Richard Roty ၏ Consequences of Pragmatism အယူအဆ သည္လည္း What is true ထက္ What is useful ကို အေလးထား သင့္ေၾကာင္း ႏွင့္ What works  ကိုအဓိကထားၾကည့္ရန္ သံုးသပ္ ထားသည္မွာ သံတမန္မ်ား အတြက္ အေတာ္ေလး အလုပ္ျဖစ္သည္။ ထိုအေတြးအေခၚ မွသည္ Politics is the Art of Possible  ဆိုေသာ ႏိုင္ငံေရး အျမင္ ေပၚထြန္းခဲ့ရာ In that case, Climate Change can also be the Art of Possible ဟု စာေရးသူ အေနျဖင့္ ခံယူမိပါေၾကာင္း ဆိုခ်င္ပါသည္။ မိတ္ေဆြအေပါင္း တို႔၏ သေဘာ တရားအျမင္ ကိုလည္း ဖိတ္ေခၚႀကိဳဆိုအပ္ပါသည္။
ဆက္လက္ၿပီး စာေရးသူ လက္လွမ္းမီသမွ်ေလ့လာဘူးေသာ ဖတ္ရွဳမွတ္သားဘူးေသာ Modern climate science vs the ancient study of 'celestial mechanics' အေၾကာင္းအရာ မ်ားကိုႀကိဳးစား ေရးသားသြား မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း လည္းေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
          ရဲ ျမင့္
             yemyint.kmt@gmail.com
                                                                                      

No comments: